Als onderneming aanwezig zijn op social media biedt heel wat opportuniteiten. Denk maar aan je bekendheid verhogen, nieuwe leads genereren, conversies stimuleren, … Althans, als je het goed aanpakt toch! Met deze 4 takeaways boost jij je social media alvast in no time. Voor puntje 1 zijn we zelfs ten rade gegaan bij een wereldbekende Digital Marketing specialist!

Lees snel verder en ontdek onze 4 social media takeaways!

 
 

1. Invest in the people that invest in you

Hoewel de meeste ondernemingen (regelmatig) content plaatsen op social media in de hoop te groeien en in aanzien te winnen, houden ze zich zelden bezig met de social media content van hun volgers. En net daar ligt de opportuniteit! Start daarom iedere dag van de week met het ‘lezen’ van je klanten én de comments die ze plaatsen onder jouw content. Leer hen kennen en neem de tijd om zelf eens een leuke comment te plaatsen. Kleine moeite, grote impact! Want, zeg nu zelf… Hoe kan je als onderneming in hemelsnaam groeien als je niet eens de tijd neemt om je publiek te leren kennen?

 

Of zoals Gary Vee het zou zeggen: 

 

 2. Quality over quantity

Heel wat ondernemingen maken een Facebookpagina aan en beginnen vol enthousiasme te posten. Top, als het gaat om gestructureerde en relevante content. Maar, I hate to break it to you, dat is 9/10 niet het geval. En dat begrijpen we! Zeker als je als ondernemer met 1000 zaken bezig bent.

Hoe ziet de realiteit er dan vaak uit? Een pagina met irrelevante content of een pagina waar 1x om de aantal maanden eens een post verschijnt. Klinkt dit voor jou bekend in de oren? Niet erg! Je kan het nieuwe jaar van start gaan met een ‘clean sheet’. Kies voor een postfrequentie die je aankan en maak je posts ruim op voorhand. Een handige tool om je berichten tijdig in te plannen is: Later.

 

3. Stories for the win

Als onderneming heb je ongetwijfeld heel wat interessante zaken te vertellen aan je doelpubliek. Denk maar aan je producten en/of diensten in de kijker zetten, behind-the-scenes, belangrijke aankondigen, live verslagen van evenementen, … Noem maar op!

Al deze content kan je perfect op een laagdrempelige manier verspreiden met een foto of filmpje via storiesDeze functie is een goede manier om op een authentieke en ‘menselijke’ manier in contact te komen met je doelgroep, om meer traffic te genereren naar je website of om je bekendheid te vergroten. Maar let op! Stories blijven naar 24u hangen en zijn dus vluchtig. Daarom is het belangrijk dat je leuke content brengt die opvalt tussen de massa.

4. Experimenteer met Reels.

Eén van de recentste Instagram features is Reels. Het is een manier om boeiende en leuke videocontent te maken én delen met de wereld. Bovendien is er ook de mogelijkheid om effecten en muziek toe te voegen. Je kunt deze video’s delen met je volgers, maar het helpt je ook ontdekt te worden door een nieuw doelpubliek op het wereldwijd social media platform, Instagram. Talloze mogelijkheden dus!

Grootste voordeel? Reels blijven langer “leven” waardoor je een groter bereik creëert.

 

Some great examples

Hierbij alvast enkele E-Volve klanten die het doen zoals het moet!

E-Volve klanten social media

 

Wil jij je Instagram pagina naar een hoger niveau brengen? Lees in onze blog ‘help hoe pak ik Instagram aan’ hoe je dit kan doen!