Customer journey is het pad dat een consument aflegt om uiteindelijk een bepaald product of een bepaalde dienst te kopen. Met behulp van de inzichten die een customer journey of klantenreis kunnen opleveren, kunnen bepaalde bedrijfsprocessen worden geoptimaliseerd.

Als onderneming is het key dat je jezelf in de schoenen van je klant plaatst. Dit is vaak moeilijk, omdat je zelf een persoonlijke of gekleurde visie op de situatie hebt. Nadenken over je Customer Journey of klantenreis met een externe blik geeft nieuwe inzichten die jouw proces zullen verbeteren.

Customer Journey, blog, marketing, communicatie, sales, doelgroep

 

 

Verduidelijk van een expert 

Als er iemand is die weet waarover hij spreekt als het aankomt op Customer Journeys is het Davy Vanhaen, Strategic Partnerships Manager bij KRC Genk en founder van Klash. Ben jij benieuwd wat het precies inhoudt? Waarom een analyse ervan belangrijk is? Welke varianten er bestaan? En hoe je met enkele praktische tips jouw Customer Journey een boost kan geven? Davy Vanhaen legt het je uit in een interview met Business Stylist Loriana Allegrezza.

* De E-Volve opleiding met Davy Vanhaen is niet meer beschikbaar.

 

 

E-Volve opleiding throwback 

Op 19 en 26 februari 2019 was Davy Vanhaen de gastspreker bij de E-Volve opleiding over de Customer Journey. Tijdens deze opleiding ging Davy dieper in op het onderwerp met een grote focus op de praktische toepassing ervan.

Zo konden ondernemers inzicht krijgen, een strategischeoefening doen en Customer Journey voor hun business in kaart brengen om daarna meteen aan de slag te kunnen.

We can never stop inspiring and learning. That’s the only way to evolve.

Wil jij jouw kennis bijschaven op vlak van sales, marketing en communicatie? Dan is de online E-Volve academy voor jou de oplossing. We bieden enkele online opleidingen aan zodat jij jouw marketing en communicatie skills kan ontwikkelen. Neem zeker eens een kijkje naar ons aanbod.

Wat kan een spin ons leren over ondernemen? Ontdek het in onze blog!